04 abril 2015

TEMPS ERA TEMPS

Quan jo tenia uns 14 anys vaig anar amb una pila de companys y ex del cole d'excursio a Vallvidrera baixant dels ferrocatas i tot caminant arrivarem a una explanada potser mes gran que un camp de futbol. Un senyor que anava caminant ( ara diriem fent treking.....) ens va dir que allo era un panta que feia temps estava sense aigua. Com es pla i gran arrosegarem unes pedras , i ja esta montat un camp de futbol.

Primer de tot el bocata de ¿mortadela?¿formatge?¿pernil dolç? be ja no recordo pero era grannnnn seria una barreta de quart de quilo amb tomaquet oberta per la meitat i ben farcida. per beure aigua d'un rajoli que hi havia al cap de la planura. 

Vam fer la pilota, si la vam fer, em els papers dels bocatas, unes cuantes gomes de les que ara es diuen de "pollo" i ja tenim la pilota. De porter li va tocar a Zubero que de petit va agafar la polio i tenia una cama esgarradaper qual cosa duia una sabata d'alça...i qui seria el "refli" .... no recordo pero ningu volia ser hi. 

Quin partidás vam quedar empatats supos que sopocientos a sopocientos i qui ha guanyat? res tanda de penals i en Zubero  m'agafa per el braç i em diu "Sasot  ponte tu" ¿ jo perque? "porque yo estoy harto de tirarme al suelo y me duele la pierna". Tinc que dir que jo era i soc un "paquete" jugant al futbol i per aixo ningú va dir res quan em van veure de porter. Com deia el meu pare "anaven anant i anaven tots dos,davant l'amo i darrera el gos", pues cap la porteria contraria a llençar els penals, tots d'una tacada res d'anar camviant. Quan em va tocar a mi tenia que parar una pilota per guanyar i alli em veus aixecanme els pantalons com feia en Ramallets i apa gol per aqui i gol per enlla. Es mastegaba la tragedia els sileci era absolut, no hi havia ningu mes nosaltres, l'Albete pren carrerilla i em fot una pilotada cap el pal ,be cap el mun de pedres, i ja em veus a mi fent una estirada a mitja alçada, treient la pilota de puny ( meti una mano com dien ara els paios de la radio) i fotenme una garrotada a terra......tota una setmana de blaus i el maluc dolorit.L'heroi del mati.

I perque punyefles jo avui he escrit aquesta rucada? pues mira perque ahir en el FCBK hi havia un video que dia ja saps que a vint minuts de BCN ja un panta....?   cony es clar el de Vallvidrera, vaig obrir el video i amb AIGUA noi....un mun de records de sobte i  una mica de melangia dels meus companys.


L'heroi del penalty....be una mica, bastant mes diu'Miren,mes gros calv i em tendencia aixo si a fer estirades per terra quelcom vegada que les potes m'enganyen



No hay comentarios: