05 noviembre 2017

UNAS VISIONS DEL PROCES ???

Una mica cabrejat si que un esta a la vista de com la fera de Castella vol agenollar de mala manera, com sempre, a  Catalunya sigui em el 155, la constitucio del 78 parida entre po de sabres,etc. Quan dic fera de Catella no vull dir res de la gent que la pobla sino d'una mena de gobernar, no en saben mes que  a lo ordeno y mando y que se haga pronto, amb un reit que te tics del seu besavi que va perdre el tron per donar suport, sino va ordenar, a la dictadura de primo de ribera. Deu tenir lligats els pebrots per la superdreta que semble ja que li escriu el discurs d'apallisament a la ciudatania. Encara no sap que som ciutadans que no subdits.


Despres de llegir un munt d'articles a favor i mes en contra de la Republica Catalana de Catalunya un es fa creus que puguem tenir una justicia tan venal inepta i diria que corrupta que s'omple la boca de democracia e igualtat,  tacan aquestas sagradas paraules amb la merda que portan a la boca




                                        




Si els jutges de Belgium tenen una mica de seny engegaran al TOP español a la merda a la vista de les tropelias que han fet per encausarles, la redaccio del escrit i els fonaments judicials quasi franquistes.



                                        

Sorpresa eh? un poco de humor musical para poner una sonrisa en tu cara






JOAN QUERALT 02/11/17

Hay que reconocer que para intentar resolver por la vía de los tribunales la cuestión catalana, la justicia española se mueve rápidamente, aunque puede dejarse algún pelo, es decir, algún derecho fundamental, en la gatera.
El lunes pasado el fiscal general reprobado por el Congreso de Diputados presentaba dos querellas. Una ante la Audiencia Nacional (AN) contra el president, los consellers y otros cargos de la Generalitat de Catalunya, destituidos en virtud de la aplicación inconstitucional del artículo 155 de la Constitución. Es similar a la contabilidad extracontable de Gürtel, según afirmó Bárcenas; ya ha sido debatida y ahora no volveremos a ocuparnos de ella. La segunda querella, calco de la primera, se dirige contra la presidenta Forcadell y otros miembros de la Mesa del Parlament ante el Tribunal Supremo (TS). Los dos órganos tienen su sede en Madrid, como es bien sabido, y la elección de estos tribunales cabría decir que no es casual.
Aunque la AN y el TS han afirmado su competencia, hay dudas más que razonables sobre su incompetencia
Aunque los dos órganos han afirmado su competencia, hay dudas más que razonables sobre su incompetencia. En cuanto a la AN, pesa un argumento insoslayable: este tribunal no tiene la rebelión, ni la sedición, ni la malversación entre los delitos que le toca investigar y juzgar. Se repite la misma cuestión que en el caso de los Jordis, tema que está pendiente de recurso ante la Sala de lo Penal de la mencionada Audiencia. Veremos cómo se resuelve el tema y si se aparta de sus propios precedentes en contra de tener jurisdicción al respecto.
Al TS van la presidenta Forcadell y otros miembros de la Mesa del Parlament. Para aceptar la competencia, el TS se basa en dos argumentos falaces, desplazando así la competencia del Tribunal Superior de Justicia de Catalunya para juzgar delitos contra los aforados catalanes. Cometido el delito fuera de Catalunya, la competencia para los aforados catalanes radica en el TS. Es cierto, pero este no es el caso.
En cuanto al hecho de que el resultado haya tenido lugar fuera de Catalunya, hay que recordar que en Derecho Penal el resultado es un elemento jurídico del delito: por ejemplo, en el homicidio es la muerte de una persona y esta muerte hace que el delito sea de homicidio y homicidio consumado, y no otra figura. Otra cosa serían los efectos del delito; es decir, sus consecuencias fácticas pueden variar de caso en caso y no afectan ni al delito ni a la jurisdicción que tiene que juzgarlo. Un hecho histórico: el asesinato del archiduque de Austria fue en Sarajevo; los tribunales de aquella capital serían los competentes para juzgarlo; los efectos, sin embargo, fueron la Primera Guerra Mundial y, como mínimo, más de 10.000.000 de muertos. Que algunos de los actos cometidos en Catalunya puedan tener efecto fuera del Principat es lógico si se quiere la independencia: incluso se llegaría a la misma ONU. Pero el resultado, si es delito, es en Catalunya.
El fiscal general en persona ha presentado una querella delante de la Sala de lo Penal del TS, sala de la que formó parte hasta hace pocos meses
También se menciona que una parte de los delitos se han cometido fuera de España. Admitámoslo dialécticamente. Pero para que hechos fuera de España tengan la fuerza de ser sustraídos a la jurisdicción estatal local, aquí, los juzgados y tribunales de Barcelona, tienen que ser hechos principales. Algunas de las maquinaciones de Urdangarin —por cierto, con penas de más de seis años de prisión, todavía está en libertad y paseándose por casinos internacionales— se cometieron fuera de España y fue la Audiencia de Palma la que juzgó el caso. O en todos los supuestos en que hay delito de tráfico de hachís, no es un tribunal central el que entiende de la causa, por el hecho de que la droga incautada provenga del extranjero.
Como ya hemos dicho alguna vez, no es un tema técnico, para estudiosos juristas, sino que establecer qué tribunal es el competente afecta al derecho fundamental al juez predeterminado por la ley.
Otro tema, que parece menor pero no lo es, radica en el hecho de que el fiscal general en persona ha presentado una querella delante de la Sala de lo Penal del TS, sala de la que formó parte hasta hace pocos meses. Los vínculos de amistad —o enemistad— con la totalidad de sus integrantes actuales hace que se pueda poner en duda la imparcialidad objetiva —como tiene constantemente señalado el Tribunal Constitucional— y se declare la quiebra del derecho fundamental a la tutela judicial efectiva. Recuérdese que, dado que la esposa de un magistrado de la Cámara de los Lores pertenecía a una charity que recaudaba fondos para Amnistía Internacional, que era parte en el proceso de extradición de Pinochet en Londres, el tal juez fue apartado de la causa. Hilan fino, estos pérfidos británicos.
Finalmente, llama la atención la todavía ignota respuesta que dará el Juzgado Central de Instrucción num. 3 de Madrid ante la negativa del president Puigdemont —y algunos consellers— a regresar de Bélgica —o de allí donde se hallen— para declarar. Hay que recordar dos extremos muy relevantes: no consta citación judicial personal al president, como sí consta a otros encartados. Y no consta porque, como parece, no lo han encontrado. Está en el extranjero. Pero, como se desprende también de afirmaciones gubernamentales madrileñas, no pesaba ninguna restricción de libertad sobre él y por lo tanto podía moverse por donde quisiera. En síntesis: Puigdemont, ni está citado personalmente, ni es un prófugo de la justicia.
Si no hubiera sido localizado para citarlo y se supusiera que todavía se encontraba en territorio español, la jueza hubiera hecho lo que hacen diariamente los juzgados: oficiar a la policía para que lo encontraran y lo llevaran delante de ella. Sin embargo, eso no se puede hacer tan automáticamente como cuando el no citado ni fugado se halla en otro estado de la Unión Europea. Entonces entra en juego la oden europea de detención, institución que ha suprimido la extradición en el seno de la UE y ha facilitado los trámites de ejecución de medidas penales firmes o provisionales, provisionales como la detención. En España está regulada por la ley 23/2014, de reconocimiento mutuo de resoluciones penales en la Unión Europea.
Las autoridades judiciales españolas tienen otra dificultad no menor: el requisito de la doble incriminación
Dejando de lado, que es mucho dejar, que el juzgado español puede, antes de decretar una orden europea de detención, solicitar a su homólogo europeo la declaración del interesado (art. 38), el sistema de cooperación europea requiere, además de los requisitos de la ley española para la detención, que se den los requisitos de la prisión preventiva (art. 39). Sin embargo, y eso es esencial, dado que el president Puigdemont no consta personalmente citado ni es un prófugo de la justicia, no se dan los requisitos para su ingreso en prisión preventiva. Ni ha sido interrogado —y no por culpa de él— ni nadie ha pedido tal prisión preventiva, porque todavía, sin interrogatorio del encartado, no es el momento.
Además, las autoridades judiciales españolas tienen otra dificultad no menor: el requisito de la doble incriminación. Superando el antiguo sistema liberal de la extradición, que requería la doble incriminación, es decir, que el delito por el cual se insta la petición de colaboración internacional penal sea un hecho castigado tanto en el ordenamiento del país emisor como del receptor, el sistema europeo prescinde de este requisito, listando una serie de delitos (art. 20). Pues bien, ni la rebelión, ni la sedición, ni la malversación están previstos.
Visto este panorama jurídico, más que entrar en el intríngulis de las diversas figuras delictivas —que según mi opinión, no existen—, la discusión con los órganos judiciales belgas —no con los políticos, que están excluidos del sistema de cooperación judicial europea— versará sobre temas de seguridad jurídica del president Puigdemont en España, del derecho al juez predeterminado por la ley, de la tutela judicial efectiva y, en general, de la indemnidad de sus derechos fundamentales o las garantías, en caso de que estos sufran intromisión, respetando los estándares europeos. Las condenas de España en el Tribunal Europeo de Derechos Humanos de Estrasburgo no ayudarán precisamente al éxito de las pretensiones de hacer presente al president Puigdemont en Madrid.
Veremos.

ZAYAS 05/11/17

Alfred-Maurice de Zayas, relator independent de l'ONU i professor de dret internacional
Alfred-Maurice de Zayas, relator independent de l'ONU i professor de dret internacional ACN-CEDIDA
Europa calla davant la vulneració de drets a Catalunya. Un silenci que Alfred-Maurice de Zayas, autor d’un informe sobre la lliure determinació per encàrrec de l’ONU, relator especial independent de les Nacions Unides per a la Promoció d’un Ordre Democràtic Internacional i professor de dret internacional a Suïssa titlla en aquesta entrevista amb El Món “d’escàndol” i de molt “perjudicial” per a la credibilitat de la UE. Remarca que no pot parlar en nom de l’ONU, però sí com a expert en dret internacional i com a autor de l’informe A-69-272 que va presentar el 2014 davant de l’Assemblea General de l’ONU sobre teoria i pràctica del dret a la lliure determinació, que va ser “totalment acceptat” i que “té una gran rellevància per al cas de Catalunya”. De Zayas ha estat professor a prestigioses universitats nord-americanes i europees, com Harvard, Toronto o Göttingen. Defensa que una declaració unilateral d’independència no vulnera el dret internacional i demana als catalans que reivindiquin aquest dret i denunciïn la brutalitat policial i judicial d’Espanya a totes les instàncies internacionals. Avisa que el Govern català “pateix una campanya d’odi inacceptable a l’Europa moderna”.


Vostè defensa que els pobles es poden acollir al dret d’autodeterminació encara que no es tracti de processos de descolonització, de manera que Catalunya hi té dret.
Amb la dissolució de la URSS i la dissolució de Iugoslàvia ja hi havia un cert moviment per reconèixer la secessió i vam veure el cas de Nagorno-Karabakh (territori armeni a l’estat d’Azerbaijan), que es va declarar independent l’any 1988, i encara que ha tingut gerra amb Azerbaijan, aquest estat no ha pogut esclafar els armenis, i són un Estat de facto. I a principis dels noranta venen les declaracions unilaterals d’independència de d’Estònia, Letònia, Bielorússia i altres, que no estaven previstes a la constitució soviètica. Però Europa, immediatament, i dic immediatament, els reconeix com a països independents. Quan un estat en reconeix un altre, crea precedents, de manera que quan hi ha una majoria del món que immediatament reconeix la independència de les repúbliques bàltiques, significa que s’ha donat prioritat al dret de lliure determinació sobre el principi de la integritat territorial de la URSS. El mateix passa amb Iugoslàvia. Eslovènia i Croàcia es declaren independents unilateralment, i això impacta sobre la integritat territorial de Iugoslàvia, i una setmana després, un gran nombre de països europeus, començant per Alemanya, reconeixen la independència d’Eslovènia i Croàcia. Certament, Iugoslàvia no ho va reconèixer i va iniciar una guerra, que va provocar pèrdues humanes, però finalment, tenim15 repúbliques que sorgeixen de la URSS i 7 repúbliques que sorgeixen de Iugoslàvia.

Per què aleshores Catalunya rep com a resposta de la UE que el seu reclam de lliure determinació és un afer intern d’Espanya?
L’opinió consultiva de la Cort Internacional de Justícia de l’any 2010 diu específicament que la declaració unilateral d’independència de Kosovo no vulnera el dret internacional. De manera que, un cop s’ha acceptat que Kosovo pot declarar-se unilateralment un Estat, és molt difícil dir que els catalans no poden fer-ho, perquè el dret internacional, per definició, és universal. Per tant, no pot ser avui d’una manera i demà de l’altra en funció dels interessos dels estats. La falta de coherència de Brussel·les és molt evident, en no voler acceptar els precedents que la UE mateixa ha creat. 
Policia espanyola a punt de carregar l'1-O
Policia espanyola a punt de carregar l'1-O JORDI BORRÀS

Tant de poder té Espanya la UE, com per pressionar perquè es vulneri el dret internacional?
No cerc que Espanya tingui força, sinó que els mandataris europeus tenen por de l’efecte dòmino, que si Catalunya s’independitza, potser també ho voldran fer els bretons, els alemanys del Tirol del sud o qualsevol altre poble. La meva posició és que el dret a la lliure determinació pertany als pobles i no als Estats, així ho diu l’article 1 del Pacte internacional dels drets civils i polítics, no és una prerrogativa dels estats de dir sí o no, és més, aquest pacte diu que els estats estan obligats a ajudar a la realització del dret de la lliure determinació dels pobles. No només no tenen el dret de dir no, sinó que tenen l’obligació de col·laborar! I per prendre qualsevol decisió que tingui a veure amb la voluntat d’un poble, cal un referèndum, una manera de consultar el poble per saber exactament què vol. Els que s’oposen a la independència de Catalunya és que només una minoria dels catalans ho volen i que la resta estan contents amb l’estatus quo. Però l’única manera de saber-ho és convidar les Nacions Unides, la UE i The Carter Center a organitzar un referèndum per saber exactament allò que la gent vol i a supervisar-lo perquè no es produeixin abusos per part d’Espanya. Aquesta va ser ja la meva proposta el gener del 2017, quan el Govern català ja va anunciar que volia consultar el poble, per tenir la certesa de què vol la gent veritablement.

Quines condicions ha de tenir aquest referèndum?
Seria necessari un percentatge elevat de participació, que jo suggereixo que sigui del 70%, i que dels que votin, hi hagi una majoria qualificada. Ara bé, quan una part no vol dialogar i vol imposar el seu punt de vista, és summament antidemocràtic i anti-europeu.

L’ha sorprès, la posició de la UE de donar suport a Espanya en aquesta qüestió, quan fins i tot hi ha hagut violència policial contra població civil i gairebé un miler de ferits?
M’ha sorprès, sí, però sobretot m’ha ofès la reacció d’Espanya a la proclamació d’independència de Catalunya al Parlament. Fixem-nos en el desenvolupament democràtic que vam veure en el cas d’Escòcia, en què el Regne Unit va permetre un referèndum i no es va plantejar empresonar els líders independentistes escocesos, sinó asseure’s a parlar. El Regne Unit va respectar el seu dret a expressar idees i a decidir, però sense repressió judicial i policial. Com a Estat de la UE, és una vergonya que es permeti a Espanya aquestes actituds no democràtiques. El cas d’Escòcia demostra, precisament, que no per respectar els drets es produeix un efecte dòmino i que la UE s’hagi de fracturar en 40 nous estats. Això no serà així, perquè si la gent té prou garanties que serà respectat el seu poble, com a cultura i nació, i no té la sensació que és una colònia i que pateixen repressió, no voldran marxar. Però no pots negar a un poble les seves aspiracions legítimes.

Quin paper ha de tenir la UE en el conflicte entre Espanya i Catalunya?
No només amb Catalunya, sinó amb tots els pobles que legítimament aspirin a constituir-se en Estat, facilitar el diàleg per a poder modificar fronteres d’una manera pacífica, que és el que la Carta de les Nacions Unides requereix. I el més trist és que l’exministre d’Exteriors espanyol García Margallo va reconèixer que el govern de Madrid va fer moltes promeses als estats de la UE perquè s’oposessin a la independència de Catalunya. M’agradaria saber quines són aquestes promeses que Espanya va fer perquè la UE calli en una situació tan escandalosa com aquesta. Perquè francament, haver vist el que va passar l’1 d’octubre, amb violacions flagrants de la dignitat humana, l’abús a gent gran i dones arrossegades per terra són coses que si no les veus no te les creus, no pots creure que això hagi passat a Europa. Però és ben real.
Els consellers que han estat empresonats
Els consellers que han estat empresonats ACN

Un miler de ferits, però l’Estat espanyol nega que hi hagi ferits, i diu que les càrregues policials van ser per defensar-se dels atacs dels votants i per fer respectar la llei.
És un retrocés democràtic molt greu, que hauria de tenir conseqüències immediates per part de la UE i de la comunitat internacional. En aquest sentit, jo voldria instar tothom a calmar-se, però aquesta no és la direcció que pren Espanya. No hi ha cap justificació per enviar a la presó dirigents polítics, no parlem de criminals comuns sinó de persones que han exercit càrrecs públics democràtics. Persones respectables que ara pateixen una campanya d’odi que està totalment fora de lloc en una Europa moderna i unida.

Europa manté que és un afer intern, malgrat que es tracta de presos polítics.
Certament, és absolutament necessari que el Comissari de Drets Humans de la UE es pronunciï, i el seu silenci està fent un mal enorme a la UE i a la seva credibilitat. Els pronunciaments de la UE sobre l’estat de dret, la democràcia i els drets dels ciutadans on queden, si permeten el que passa a Espanya? Qui s’ha de creure la UE quan parli sobre democràcia i Estat de dret en un país de fora de la UE? Quan Europa ha volgut entrar en els assumptes interns de Polònia, d’Eslovàquia o Hongria, ho ha fet, i són problemes sense cap mena de dubte menys greus que els problemes que hem presenciat a Espanya. I si no té cap problema a posar el nas a Polònia, perquè no fa absolutament res per resoldre la crisi entre Espanya i Catalunya? Això és un escàndol.

Fins fa poc, els independentistes catalans confiaven que Europa intervindria i faria de mediadora en el conflicte, però després de l’empresonament massiu de membres del Govern i dirigents de la societat civil, i de la brutalitat policial, no hi ha hagut cap altra resposta que donar suport a Espanya. Vostè confia en una reacció de la UE?
Europa, no havent actuat el més mínim en el passat, no sé si estarà disposada a actuar, i si ho fes, seria neutral o no. Francament, tinc dubtes que pugui ser neutral. Crec que el camí és tractar d’implicar-hi les Nacions Unides, i sobretot, internacionalitzar el cas enviant queixes concretes de violacions dels drets humans al Comitè de Drets Humans de l’ONU, també al Comitè dels Drets Econòmics, Socials i Culturals, que tots tenen procediments de queixes individuals. També cal que ho feu saber al Comitè contra la Tortura, perquè la convenció contra la tortura també inclou tractes degradants i maltractaments, que sense cap mena de dubte s’han comès a Catalunya i no s’han castigat. Si hi ha una impunitat d’aquells que han comès atropellaments contra persones, i especialment contra la gent gran, que va ser apallissada l’1-O en molts casos, això s’ha d’investigar i prendre les mesures corresponents. No només de reparació a les víctimes sinó de càstig als abusadors. I fins ara, regna la impunitat a Espanya.

POLITICA RAJOYERA

Rajoy confia que la repressió portarà l'independentisme a la derrota electoral

 La Moncloa creu que l’aposta del president espanyol per la mà dura a través de la Fiscalia situa ara el problema al camp de l’independentisme

 El president espanyol menysté, però, l’efecte rebot de les detencions dels consellers que cohesiona novament el bloc del "sí"


, Madrid | 04/11/2017 a les 09:53h
Mariano Rajoy, en la darrera executiva del PP | Flickr PP
Quan va desembarcar a La Moncloa, Mariano Rajoy va fixar dos objectius respecte a Catalunya: situar la resolució política de la qüestió catalana més enllà del seu mandat i, subsidiàriament, reduir l’independentisme a nivells "tolerables" a l’entorn del 30%. Sis anys després, totes dues fites han fet arribar l’Estat al límit del col·lapse democràtic i han portat el president espanyol a desplegar una repressió mai vista des del franquisme.

Rajoy confia ara que la persecució policial, judicial i política de les forces del "sí" l’ajudarà a obtenir una victòria a les urnes que avali la seva actuació a Catalunya. Desplega una estratègia semblant a la que va permetre superar el terrorisme al País Basc. Un setge constant per generar inoperativitat, descrèdit i desànim entre les files de l'adversari. L’objectiu: una victòria per 10 a 0 que esmeni la seva responsabilitat i li aplani també el camí per guanyar de nou les eleccions espanyoles.



La Moncloa creu que l’aposta del president espanyol per la mà dura a través de la Fiscalia situa ara el problema al camp de l’independentisme

La Moncloa creu que l’aposta del president espanyol per la mà dura a través de la Fiscalia situa ara el problema al camp de l’independentisme, cada vegada més acorralat. Veu amb satisfacció com després de la fallida declaració d’independència, Junts pel Sí, la CUP, l’ANC i Òmnium han d’afrontar el seu moment més dur assetjats per l’Estat i enmig de dubtes sobre l’estratègia a seguir. La repressió els obliga a redirigir els seus esforços cap a la defensa, a reivindicar l’alliberament dels presos i a denunciar la vulneració dels drets més elementals. I sobretot a substituir les promeses d’un país nou, just i il·lusionador per una simple crida a la resistència. Resistir o claudicar.

Això és el que es decideix en aquestes eleccions del 21-D. Uns comicis que es diuen lliures i nets on l’independentisme ha de concórrer amb bona part dels seus líders a presó i amb l’amenaça latent sobre els caps de llista, que poden acabar com els seus predecessors. Rajoy assumeix el risc de les urnes des de la premissa que –davant el desorientació del bloc independentista- almenys una part dels antics votants de Junts pel Sí i la CUP optaran per la segona opció, la claudicació. Confia, per contra, en una gran mobilització de l’unionisme, i disposa de mecanismes de correcció en el cas que les coses vagin mal dades. El primer, utilitzar novament la Fiscalia contra les formacions que situïn com a objectiu el desplegament de la nova República, i el segon, com ha apuntat Xavier Garcia Albiol, aplicar de nou el 155 fins que els ciutadans votin com cal.

El president espanyol menysté, però, l’efecte rebot de les detencions dels membres del Govern i de la persecució del president Puigdemont, que cohesiona novament el bloc independentista i l’acosta als "comuns". Un regal agre que els partits sobiranistes pugnen per convertir en set setmanes en una majoria absoluta al Parlament. Fer-ho implicaria defenestrar l’estratègia de la repressió davant els ulls del món, forçar Rajoy a convocar eleccions anticipades a l'Estat, i crear un nou marc basat en la negociació. Una última oportunitat. El desenllaç estarà a mans de la societat catalana, que definirà de nou els límits de la seva supervivència com a nació.


Mariano Rajoy anunciant eleccions catalanes el 21 de desembre. Foto: La Moncloa

(Mostra el teu compromís amb el model de periodisme independent, honest i de país de NacióDigital, i fes-te membre de SocNació per una petita aportació mensual. Fes clic aquí per conèixer tots els avantatges i beneficis. Apunta’t a la comunitat de NacióDigital, perquè la informació de qualitat té un valor.)

MALDITOS BASTARDOS AHORA TAMBIEN

MALDITOS BASTARDOS


Lo de “hijo de padre desconocido” es sólo una categoría estadística de carácter denotativo para un Registro Civil. Connotativamente “bastardo” significa “indigno”, “falso”, ”vil”, “infame”. El calificativo maldito acentúa las tintas: “malvado”, “perverso”. La expresión supone un rechazo directo, explícito, que no admite respuesta.
En los últimos meses y en este otoño político que estamos sufriendo, afloran muchos “bastardos”. Son como las malas hierbas. Se han alimentado de las ubres de una cultura violenta, absolutista, predemocrática, no respetuosa con las otras especies, dogmática, que no tolera la diferencia. Malditos bastardos.
Quentin Tarantino hizo una película con este título. En ella describía la historia de un comando judío norteamericano “Inglourious basterds” que trataba de dinamitar, física e intelectualmente, el núcleo central del poder nazi, presente en la Francia ocupada. La película discurría entre el drama bélico y la comedia, con los habituales toques de humor negro muy propios del director americano. No era un gran Tarantino; quizás lo mejor fue el título. Comercialmente tuvo un gran éxito.
Pero el guion sí tenía un referente muy concreto, poco conocido por la opinión pública y apenas citado en la historiografía sobre la II Guerra Mundial.
Este referente real fue un comando clandestino formado mayoritariamente por jóvenes judíos (alemanes y austríacos) que se habían ofrecido voluntariamente para luchar contra la barbarie nazi. Muchos de sus familiares habían acabado en las cámaras de gas y ellos se guiaban por la ley del Talión. Organizados por el mando británico, operaron en territorio enemigo, en el que se movían con facilidad gracias al dominio de la lengua común. Sabían que si los detenían serían ajusticiados de forma inmediata. De hecho, parece que fue el propio Hitler quien los describió como unos “malditos bastardos”.
Pero quien mejor situó el código en el campo del arte dramático fue Richard Brooks, director y guionista de la película “Los profesionales” “The Professionals”, un vibrante western con un conjunto de excelentes actores. En él un rico tejano contrata a cuatro norteamericanos para que liberen a su joven esposa, que ha sido secuestrada por unos revolucionarios mejicanos. Al final, terminado felizmente el encargo, se demuestra que todo fue un engaño. El líder del grupo, interpretado magistralmente por Lee Marvin, no acepta el trato y permite que la mujer y su supuesto secuestrador sean liberados. Y en ese momento se produce un cortante diálogo entre el potentado y el profesional, en el que el primero le espeta: “Es usted un bastardo”. A lo que el segundo contesta: “Tiene usted razón. Pero en mi caso es un accidente de nacimientoUsted se ha hecho a sí mismo”.
De estos últimos, desgraciadamente, hay muchos. En la coyuntura actual, de acoso y derribo a la voluntad de un pueblo que lucha por su independencia, no han podido controlar su bastardía. Malditos bastardos.


Nota:
Esta columna fue publicada el 24 de octubre del 2015.
Transcurridos dos años, cobra de nuevo plena actualidad.

QUIEN SON SOCIEDAD CIVIL CATALANA??

Estos últimos días la asociación española de ámbito territorial catalán, Sociedad Civil Catalana (SCC), ha estado en las portadas de los grandes periódicos nacionales al ser la asociación promotora de las grandes movilizaciones en Catalunya a favor de la “unidad de España”.
Y así titulaba los medios españoles la manifestación masiva.

El País:

El Pais SCC

El Mundo:

SCC El Mundo

O ABC:

SCC ABC
Estos grandes medios ensalzan la gran movilización, incluso el perfil de Twitter de la Policía Nacional nos deleitaba con una vista aérea de la manifestación:

Pero lo que no te cuentan los medios generalistas es quién está detrás de Sociedad Civil Catalana.

El periodista Jordi Borràs escribió un libro titulado ‘Desmontando Sociedad Civil Catalana. Quiénes son, qué ocultan y qué hacen para impedir la independencia de Cataluña’ (Saldonar, 2015) y constituye un espléndido documento sobre las interioridades de esta asociación, que es en sí misma una delegación territorial torpe de la caverna española.
Su presidente es Mariano Gomà, un arquitecto de 64 años, es simpatizante del Partido Popular, cosa que no oculta en su perfil de Twitter.
Los vicepresidentes son José Domingo, exdiputado de Ciudadanos en el Parlament; el médico y militante del PSC Alex Ramos, y la militante del PP Miriam Tey, cuñada del catalán Jorge Moragas, director de Gabinete, mano derecha de Mariano Rajoy.
La asociación tiene setenta y cinco socios, muchos de ellos, según Jordi Borràs, con vínculos con partidos o colectivos ultras, fascistas, xenófobos o neonazis, como Somatemps, Falange Española, Plataforma por Cataluña, Brigadas Blanquiazules, Casal Tramuntana o glosadores de la División Azul y de la Legión Cóndor hitleriana.
Según el artículo de Crític, escrito por Borràs, “Els vincles ocults de l’extrema dreta amb Societat Civil Catalana”.
“EL DÍA DE LA PRESENTACIÓN, EL TEATRO VICTORIA QUEDÓ PEQUEÑO PARA ACOGER A TODA LA GENTE QUE QUERÍA ASISTIR.ENTRE EL PÚBLICO HABÍA NUMEROSAS PERSONALIDADES POLÍTICAS Y CULTURALES. DESDE DIPUTADOS DE CIUDADANOS, DEL PP Y REPRESENTANTES DE UPYD, HASTA UN DIRIGENTE DEL PSC: JOAN RANGEL, QUE FUE DELEGADO DEL GOBIERNO EN CATALUÑA DURANTE EL MANDATO DE ZAPATERO. NI EL PSC NI EL PSOE NO ENVIARON UNA DELEGACIÓN OFICIAL A LA PRESENTACIÓN DE SCC Y RANGEL FUE A TÍTULO PERSONAL. NO FUE EL CASO, SIN EMBARGO, LOS REPRESENTANTES DE LA FORMACIÓN ULTRACONSERVADORA VOX, ENCABEZADOS POR SU SECRETARIO GENERAL, SANTIAGO ABASCAL, Y POR LA COORDINADORA DE ESTA FORMACIÓN EN BARCELONA, ​​ARIADNA HERNÁNDEZ, ASIDUA EN LAS ACTIVIDADES DEL NEOFASCISTA CASAL TRAMUNTANA.TAMBIÉN EL PARTIDO XENÓFOBO PLATAFORMA PER CATALUNYA (PXC) ENVIÓ A CINCO DIRIGENTES ENCABEZADOS PORROBERT HERNANDO, SU SECRETARIO GENERAL.
EN LAS BUTACAS DEL TEATRO TAMBIÉN HABÍA UNA DELEGACIÓN DE ENVIADOS POR LA FUNDACIÓN FRANCISCO FRANCO, UNA ENTIDAD QUE RECIBE SUBVENCIONES PÚBLICAS DEL ESTADO Y QUE SE DEDICA A ALABAR Y EXALTAR LA FIGURA DEL DICTADOR FASCISTA. POR SI ESTO FUERA POCO, UNA REPRESENTACIÓN DEL MOVIMIENTO SOCIAL REPUBLICANO (MSR) TAMBIÉN ESTUVO PRESENTE EN EL ACTO.HAY QUE TENER CUIDADO EN ESTE PARTIDO NEONAZI, YA QUE FORMA PARTE DE LA ALIANZA EUROPEA DE MOVIMIENTOS NACIONALES, UNA ALIANZA DE PARTIDOS ULTRADERECHISTAS EUROPEOS FORMADA, ENTRE OTROS, POR LA ITALIANA LLAMA TRICOLOR, EL PARTIDO NACIONAL BRITÁNICO O EL MOVIMIENTO POR UNA HUNGRÍA MEJOR (JOBBIK). EL MSR TAMBIÉN TIENE CONTACTOS Y MUY BUENAS RELACIONES CON EL VLAAMS BELANG (INTERÉS FLAMENCO ‘) Y ES UNO DE LOS REFERENTES EN ESPAÑA DEL PARTIDO GRIEGO AMANECER DORADO. POCOS DÍAS DESPUÉS DE LA PRESENTACIÓN DE SCC, JORDI DE LA FUENTE, DIRIGENTE DEL MSR, DIJO EN DECLARACIONES A LA PRENSA QUE SU ORGANIZACIÓN HABÍA TENIDO UN CIERTO PESO EN LA PRODUCCIÓN DEL ACTO DE PRESENTACIÓN DE SCC. DE LA FUENTE REMACHÓ LAS DECLARACIONES DICIENDO QUE “EN MUCHAS DE LAS IDEAS QUE PROPONE SOCIEDAD CIVIL CATALANA SOBRE CÓMO ENFOCAR LA CATALANIDAD, PODEMOS ESTAR DE ACUERDO, PORQUE LAS HEMOS PROPUESTAS”.
Las organizaciones que suelen secundar cada convocatoria son xenófobas, ultraconservadoras y de extrema derecha: Falange Española de las JONS (FE de las JONS), Democracia Naciona, Soberanía y Libertad (Syl), Vox, MSR, Somatemps, la Comunión Tradicionalista Carlista, la PxC, el Casal Tramuntana y un nutrido grupo de miembros de los ultras seguidores del Espanyol, las Brigadas Blanquiazules (BBBB), incluso, en una de las últimas manifestaciones se han sumado el colectivo nazi, Hogar Social Madrid.
Fascistas

La cuentas de @CervantesFAQs explica en una serie de tuits los vínculos de SCC con el Partido Popular y la extrema derecha.

¿Quién financia a Societat Civil Catalana?

¿De dónde saca el dinero Societat Civil Catalana? Es la pregunta del millón. Concretamente del millón de euros (992.672 euros) que la organización antisoberanista ingresó en 2014, según confirma su propio balance económico.
En los datos que facilita la propia sociedad, las cuotas de los socios representan un 1,5% de los ingresos, 15.000 euros del total. Otro 1,4% se consigue a través de urnas y puestos de recaptación. El resto, 963.053 euros, el 97% del montante, lo obtiene la organización a través de donaciones privadas. La SCC, que gasta más de lo que ingresa, tuvo que hacer frente al pago de un total de 1.084.000 euros por las dos grandes manifestaciones que impulsó, a los que hay que sumar los gastos en comunicación y los gastos estructurales.
Según la información del digital ultraderechista Las Voces del Puebloun dirigente del PP catalán, Enric Millo, habría mediado entre las empresas del Ibex y SCC, con la ayuda del Gobierno español, para conseguir una inyección de capital. Según las fuentes que revela el diario, entre las empresas estaría Telefónica, que habría ‘colaborado’ con la entidad gracias a la intermediación del partido conservador. Según explica el periodista Guillem Martínez a Crític, “estos potentes” accionistas, “representantes de bancos y grandes corporaciones internacionales llaman directamente a despachos de dirección de los periódicos para ordenar qué pueden o no publicar”, según lo intereses de estas empresas.
¿Podemos decir que SCC es una asociación de derechas? Sí, podemos afirmarlo, sus simpatizantes y cabezas visibles forman parte del ámbito de la derecha no independentista catalana.
¿Podemos afirmar que SCC tiene vínculos con la extrema derecha? Sí, tanto en la presentación de la asociación, como en todas y cada una de sus manifestaciones han aparecido simpatizantes de extrema derecha.
¿Podemos afirmar que todas las personas que van a sus manifestaciones son de extrema derecha o de derechas? No, aunque creemos que no tienen la información suficiente y muchos de ellos, si supiesen quién está detrás de esa asociación, no iría.
¿Qué hacía Francisco Frutos dando un discurso para SCC? Pues la verdad que no lo sabemos muy bien, no tiene mucho sentido criticar el nacionalismo catalán, dando un discurso para nacionalistas españoles.
¿Es SCC un buen intermediario para terminar con el conflicto catalán? No, sobre todo cuando más de la mitad de la población quiere un referéndum pactado y con garantías.
¿Por qué ningún gran medio de comunicación te cuenta todo esto?  Porque no quieren que sepas que SCC solo representa a la derecha y la extrema derecha, y que está dirigida por simpatizantes del PP y financiada gracias al Partido Popular, un partido aficionado al robo de dinero público mientras se ponen la bandera de España.
DNarTZEW4AsZ340
Antes de ir a una manifestación es mejor que te informes de quién la promueve y cuales son sus objetivos, si no es así, lo mismo eres carne de cañón de partidos mafiosos que llevan años empobeciéndonos y de ideologías